Dag 5 - 6 april heel veel te vertellen - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Usha Doerga - WaarBenJij.nu Dag 5 - 6 april heel veel te vertellen - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

Dag 5 - 6 april heel veel te vertellen

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg Usha

06 April 2019 | Nepal, Nāmche Bāzār

Dag 5 - 6 april
(Ik loop een dagje of wat achter met bloggen, vanwege moeheid en slecht internet)
Na een dagje van betrekkelijke rust moeten we weer aan de bak.
s Nachts is het wederom ijskoud gweest en ik móest een paar keer naar het toilet. Vanwege aanhoudende diarree toch maar immodium gebruikt want op de route zijn erg weinig toiletten. We ontbijten met pannenkoeken en black tea. En van de weinige dingen die we nog mogen drinken van de gids: thee water en sap en bij uitzondering koffie.
We vetrekken nog redelijk droog maar na een minuut of 15 begint het aardig door te regenen. De regenjassen en regenhoezen komen tevoorschijn. Het pad gaat gestaag naar boven en weer naar beneden met een paar venijnige trappen. De regen verandert even in hagel en we zien de eerste sneeuw. Na een dikke drie uur lopen mogen we aanschuiven voor de lunch. We zijn verkleumd en redelijk nat. Asha en ik delen een bord nasi want erg veel trek hebben we niet. Na het eten gaan ook de regenbroeken aan.
Halverwege de wandeling komen we een groep lopers tegen waarvan er een struikelt. Voor we het in de gaten hebben heeft Susan m al vastgepakt. De afgrond is nooit ver weg, je wandelt er vaak langs dus iedereen moet ff zuchten van de schrik en opluchting.
De route is heel glad en er liggen veel keien, dus we moeten allemaal met stokken lopen.
Omdat het zo koud en nat is, besluit de gids in een dorp verderop te overnachten, zo'n 2 uur verder lopen, dus in plaats van 6-7 uur lopen moeten we nog even wat verder. In dat dorp is er ook een lodge met een kachel in de eet/zitkamer. Het valt goed tegen maar gelukkig betekent dit een kortere wandeldag morgen.
En ook deze dag lukt het ons weer :)
De gids en dragers zijn bijzonder gecharmeerd van het spel regenwormen dus ook deze avond spelen we het weer. Vanavond beginnen we tevens met de diamox tabletten om te helpen acclimatiseren op hoogte (bijna 4000 meter). Dit betekent dat we vanaf nu ook moeten proberen 4 liter vocht te drinken inclusief soep èn we aan de knoflooksoep moeten.
s Avonds kruip ik m'n slaapzak in met n joggingbroek, sokken en een merinowollen shirt met lange mouwen en over de slaapzak gaat nog een dekbed terwijl de wolkjes uit onze monden komen. Ik slaap r prima in.

23000 stappen
Meer dan 3000 calorieën
15,7 km Pangboche
Danè bad = dank je

• 07 April 2019 - 12:10

Miranda:

En dat noemen ze vakantie!, zijn jullie dat echt vrijwillig gaan doen

• 08 April 2019 - 03:25

Roosje De Windt:

Hai lieve familie. Knap hoor wat jullie doen. Petje af. Nu volhouden.
    Take care. Liefs Roosje

• 08 April 2019 - 04:45

Wilko:

Als ik zo lees, is dit niet voor iedereen weggelegd.
    Wat een prestatie.

• 08 April 2019 - 06:10

Usha:

Hi allemaal.
    Op de een of andere manier weet je iedere keer weer je grens te verleggen
    Momenteel is het verstand op nul en lopen maar ")

• 08 April 2019 - 07:03

Josseline:

RESPECT!! Hoor.

• 08 April 2019 - 15:56

Patricia En Marcel:

Ik lees met plezier, maar blijf me verbazen! Hoop dat jullie de lol ervan in blijven zien.

• 08 April 2019 - 20:47

Conny:

Bikkels!!

• 10 April 2019 - 09:41

Marianne & Bo:

Lieve kanjers, zo stoer echt!! En Usha, Hoop dat het beter met je gaat! Jullie allemaal trouwens ....! En heel veel succes nog. We wensen jullie veel kracht en warmte toe! Liefs!

Usha

In 2018 ontstond bij Asha en mij het idee om ons 50e levensjaar groots en memorabel te maken en wat spannends te gaan doen. De Mt Everest kwam al snel in beeld omdat die al heel lang op mijn lijstje staat. Ronald (man van Asha) zag dat ook wel zitten en wij ook want wat steun zouden we zeker kunnen gebruiken. Om de groep compleet te maken sloot ook Susan Rutte (nichtje van Ronald en toevallig ook op het punt 50 te worden) zich bij ons aan. De datum werd geprikt op 31 maart 2019 en dus vertrekken wij morgen naar het Mount Everest Basecamp. Middels dit blog maken we jullie graag deelgenoot van onze trip. Veel leesplezier.

Actief sinds 30 Maart 2019