18 april Weer thuis - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Usha Doerga - WaarBenJij.nu 18 april Weer thuis - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

18 april Weer thuis

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg Usha

19 April 2019 | Nederland, Zoetermeer

Gisterochtend 18 april zijn we na een voorspoedige terugreis weer terug gekomen in Amsterdam, dus ik heb inmiddels alweer twee keer genoten van een echt hete douche, van m'n eigen warme bedje, een lekker ontbijtje zónder tijdsdruk, een bord hutspot met worst en heel veel thee met chocola. het contrast met onze tijd op de berg kan niet groter zijn.
Gelukkig is er wat afgegaan dus er kan weer wat aangegeten worden... :-)

Nadat we 15 april richting Kathmandu zijn gegaan, hebben we de laatste 1,5-2 dagen in een luxe hotel (hotel Manaslu) doorgebracht. We konden dus al wennen aan de luxe van thuis. n Ochtendje bij het zwembad rond gehangen, uitgebreide ontbijtbuffetjes genoten, lekker gewinkeld, wat alcoholische versnaperingen genuttigd en heerlijk gegeten.

Deze trip was voor mij fysiek ongelofelijk zwaar en na twee van deze pittige trips (Annapurna/Thorung La Pass op 5413 mt in 2013 en nu Mt Everest BC op 5359 mt) en een korte tocht vorig jaar naar het 2e basecamp van de Chimborazo op 5000 mt ben ik klaar met bestemmingen op +5000 meter. De Kilimanjaro is definitief van mijn bucketlijstje afgegaan.
Ik ga me nu meer richten op duikvakanties en warme gebieden :-)

Het doel van deze trip, samen met mijn zus op de Everest staan is meer dan gelukt. De trip voelde echter niet als iets van ons samen en dat kon achteraf bezien ook niet omdat we in een groep van 4 hebben gereisd. Dat moeten we nog maar een keer dunnetjes overdoen ;-)
We kunnen nu in ieder geval rustig oud worden.

Deze prestatie hebben we toch maar mooi met z'n vieren volbracht en ook al gaan er ieder jaar zo'n 35000 mensen die kant op, het maakt de euforie niet minder.

Bedankt lieve reisgenoten Asha Ronald Susan voor de gedeelde ellende en pret.
Bedankt Ashkumar en Mokhar voor het dragen van alle spullen die we nodig hadden om de reis te overleven.
Bedankt Lamichhane/Hira voor het gidsen, ook al is het niet helemaal gelopen zoals we hebben gewild.
Bedankt lieve lezers voor jullie aandacht
Bedankt lieve reageerders voor jullie berichtjes.
Bedankt Ronald, zwager dat je me een tweede keer hebt bijgestaan. Ik weet zeker dat je me ook bij een volgend raar idee zal volgen.
Bedankt lieve zus voor de pieken en de dalen, nu maar ook in de afgelopen 50 jaren.

Foto's volgen zo snel mogelijk.

Groetjes Usha

  • 20 April 2019 - 08:40

    Roosje De Windt:

    Hai Usha wat een mooi bericht afsluiting van jullie bijzondere en mooie reis. Blij dat julluur weer heelhuids weer thuis zijn. Veel liefs Roosje

  • 21 April 2019 - 00:59

    Aïscha:


  • 22 April 2019 - 07:45

    Usha:

    Dank je Roos. Deze reis zuilen we voorlopig niet vergeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Usha

In 2018 ontstond bij Asha en mij het idee om ons 50e levensjaar groots en memorabel te maken en wat spannends te gaan doen. De Mt Everest kwam al snel in beeld omdat die al heel lang op mijn lijstje staat. Ronald (man van Asha) zag dat ook wel zitten en wij ook want wat steun zouden we zeker kunnen gebruiken. Om de groep compleet te maken sloot ook Susan Rutte (nichtje van Ronald en toevallig ook op het punt 50 te worden) zich bij ons aan. De datum werd geprikt op 31 maart 2019 en dus vertrekken wij morgen naar het Mount Everest Basecamp. Middels dit blog maken we jullie graag deelgenoot van onze trip. Veel leesplezier.

Actief sinds 30 Maart 2019
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 5941

Voorgaande reizen:

31 Maart 2019 - 18 April 2019

Nepal Mount Everest Base Camp

Landen bezocht: