10 11 12 13 april - Reisverslag uit Thukla, Nepal van Usha Doerga - WaarBenJij.nu 10 11 12 13 april - Reisverslag uit Thukla, Nepal van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

10 11 12 13 april

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg Usha

13 April 2019 | Nepal, Thukla

Op 10 april is de grote dag. Om half zes zitten we aan het ontbijt en dan vertrekken we. s Nachts waait het behoorlijk maar als we vertrekken is de hemel strak blauw en de temperatuur beschaafd. De weg maar boven blijkt één grote klauterpartij te zijn en nog best gevaarlijk. Het zuurstof percentage is ongeveer 45%. De uitzichten op de bergen zijn overweldigend en ondat het zo helder is, zien we er aardig wat.
We passeren de bekende bekende gele tentjes van de stoere lui die echt naar de top gaan en voor we er erg in hebben staan we er dan. De fles nepchampagne die we mee hebben genomen wordt voor de foto tevoorschijn gehaald maar weer zijn te moe om m te openen. Eerst maar weer terug naar beneden. De euforie is er nog niet, het voelt na al die dagen wat onwerkelijk. De terugweg naar beneden en naar onze slaapplaats leggen we slepend af. Al met al lopen we 18 km. Op de plaats van bestemming staat de gids te wachten en gaat de fles eindelijk open. Nu voelt het echt en zijn we blij. Vanaf nu alleen nog maar dalen... niet dus.
Wat er op 11 en 12 april allemaal is gebeurd, ben ik gewoon kwijt :-) Wat ik wel weet is dat de terugweg net zo zwaar is als de weg naar boven.
Ze zeggen dat het venijn vaak in het staartje zit en dat is op 12 april zeker het geval. Na een lekker daling met een klim van een half uur bestaat het laatste stuk uit een stijging van bijna anderhalf uur :-( ... zucht ... Kun Namche Bazar drinken we onze eerste overwinningsborrel. Er is eigenlijk weer een (lauwe) douche.
Pangboche 3980 - Namche Bazar 3440
13 april ruiken we de eindstreep.
Na een paar heldere zonnige dagen krijgen we vandaag weer een bui over ons heen. Ik dacht 14 km te lopen maar het zijn er 22 en we doen er ruim 8 uur over. We moeten een paar keer de rivier over een dat betekent afdalen naar een hangbrug en dan weer naar boven klimmen.
Nog even en dan zijn we in Kathmandu in de warmte.
Namche Bazar - Lukla.

• 14 April 2019 - 09:20

Marianne & Bo:

Kanjers, jullie doen het toch maar “even”. En Asha & Usha,’dit is definitely een memorabel 50ste levensjaar ervaring!! En voor de andere reisgenoten ook natuurlijk!! Op naar de warme douche! Liefs!!

• 14 April 2019 - 12:37

Miranda:

Het klinkt idd alsof jullie helemaal op zijn. Maar jullie hebben het gehaald.

• 14 April 2019 - 12:43

Patricia En Marcel:

Ik moet het enthousiasme een beetje tussen de regels door zoeken....wees maar mooi trots! Jullie 50e levensjaar alvast goed gevierd!Beetje vermoeiend wel zo'n bucklist! Ik hoop dat de terugweg goed gaat (lees net over het vliegtuigje), rustig aan, komt allemaal goed. Tot gauw! (ik heb Ella vandaag gebeld (14-04), daar gaat het ook goed mee).

• 15 April 2019 - 05:11

Roosje:

Hi lieve luitjes. Kanjers zijn jullie allemaal. Ben trots op jullie en ben benieuwd naar nog meer foto's als jullie terug zijn. Veel liefs van Roosje

Usha

In 2018 ontstond bij Asha en mij het idee om ons 50e levensjaar groots en memorabel te maken en wat spannends te gaan doen. De Mt Everest kwam al snel in beeld omdat die al heel lang op mijn lijstje staat. Ronald (man van Asha) zag dat ook wel zitten en wij ook want wat steun zouden we zeker kunnen gebruiken. Om de groep compleet te maken sloot ook Susan Rutte (nichtje van Ronald en toevallig ook op het punt 50 te worden) zich bij ons aan. De datum werd geprikt op 31 maart 2019 en dus vertrekken wij morgen naar het Mount Everest Basecamp. Middels dit blog maken we jullie graag deelgenoot van onze trip. Veel leesplezier.

Actief sinds 30 Maart 2019