Dag 4 - 5 acclimatiseren - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Usha Doerga - WaarBenJij.nu Dag 4 - 5 acclimatiseren - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

Dag 4 - 5 acclimatiseren

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg Usha

05 April 2019 | Nepal, Nāmche Bāzār

Gisteren hadden we een rust/acclimatisering dag in Namche Bazar. Op een hoogte van 3000-3500 wordt dat vaak gedaan.
Wij hadden de keus om 200 of 400 mt te stijgen om te kijken of we ergens last van kregen. Susan had de dag ervoor hoofdpijn en voelde zich niet goed dus dit kwam mooi uit. Het ging allemaal goed. Namche Bazar ligt in een natuurpark en vanaf die plek konden we al een eerste blik werpen op de Mt Everest. Erg indrukwekkend.
In de loop van de avond word ik ziek (darmproblemen). We vermeden dat het door het water komt. Morgen maar kijken hoe het gaat.
Het is erg druk in Namche Bazar en omdat we de volgende dag een zwaar programma hebben gaan we op tijd naar bed. Vanwege de rustdag geen cijfers van de dag.

• 06 April 2019 - 14:02

Joke Van Kampen:

Hoop dat de darmproblemen gauw voorbij zijn Usha.
    Ben niks jaloers op je hoor, maar het lijkt me een enorme
    ervaring.

• 06 April 2019 - 14:41

Miranda:

Oeps, sterkte allemaal daar.

• 06 April 2019 - 19:18

Roosje De Windt:

Nou luitjes zo'n geklik wordt steeds zwaarder. Usha neem voldoende rust. En hoop dat het beter gaat met de enkel van Ronald. En Asha jij mag natuurlijk niks mankeren. Veel beterschap en zet 'm op. Take cateppre. Liefs Roosje

• 08 April 2019 - 06:16

Usha:

Darmen voelen gelukkig een stuk beter
    want niet alle toiletten nodigen uit tot lekker zitten ;)

Usha

In 2018 ontstond bij Asha en mij het idee om ons 50e levensjaar groots en memorabel te maken en wat spannends te gaan doen. De Mt Everest kwam al snel in beeld omdat die al heel lang op mijn lijstje staat. Ronald (man van Asha) zag dat ook wel zitten en wij ook want wat steun zouden we zeker kunnen gebruiken. Om de groep compleet te maken sloot ook Susan Rutte (nichtje van Ronald en toevallig ook op het punt 50 te worden) zich bij ons aan. De datum werd geprikt op 31 maart 2019 en dus vertrekken wij morgen naar het Mount Everest Basecamp. Middels dit blog maken we jullie graag deelgenoot van onze trip. Veel leesplezier.

Actief sinds 30 Maart 2019