Dag 3 - 4 april het is kkkkkouddd - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Usha Doerga - WaarBenJij.nu Dag 3 - 4 april het is kkkkkouddd - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

Dag 3 - 4 april het is kkkkkouddd

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg Usha

04 April 2019 | Nepal, Nāmche Bāzār

Gisteravond zakte de temperatuur naar 6 graden en 2 in de nacht.
Heel fijn als je s nachts een paar keer moet plassen en ze in de bergen geen verwarming oid hebben.
Zowel s avonds als s ochtends zit iedereen dus in een dikke winterjas te eten, terwijl de wolkjes uit je mond komen. Zelf van je plasje komt stoom.

Vandaag beginnen we met de eerste echt hele wandeldag en dat is gelijk een van de zwaarste dagen: effectief 800 meter stijgen, van 2650 naar 3438 Namche Bazar. Onderweg komen we 4 hangbruggen tegen waarvan de langste ongeveer 140 meter is en dan loop je over een rivier die 360 meter lager onder je stroomt. Elke keer als je denkt wat een mooi uitzicht dan kan t toch nog mooier.
In tegenstelling tot Annapurna Circuit waar je een dag kon lopen zonder iemand tegen te komen, lopen we hier in een constante stroom van mensen, ezels en jockpeys(kruising tussen yak en koe). Als er een stoet dieren aankomt dan moet iedereen stoppen en aan de kant....ideaal voor ons omdat we dan stiekem
pauze kunnen nemen :) Vandaag is zo ongelofelijk zwaar dat onderweg zo nu en dan wat twijfels opsteken, maar de gids is ervan overtuigd dat we het allemaal gaan halen.
Vandaag komen we de laatste douche tegen. Hierna is het 5 dagen zonder. We moeten gebruik maken van de gezamenlijke douche. Die hangt in het toilet vlak naast de pot. Als je m aandoet is dan ook alles gelijk nat. Het water is Nepalees heet dus lauw en ook in dit hotel is de temperatuur niet hoog, 6 a 7 graden. Ik besluit de gok te wagen...verfrissend zullen we maar zeggen. s Avonds eten we daal bhat met gemberthee en citroenthee en spelen we regenwormen met de gids. Helaas nog ff geen foto's.

Vandaag in cijfers:
13,5 km
21394 stappen
800 meter, maar daar tussen zijn ook de nodige stijgingen en dalingen.

• 04 April 2019 - 23:25

Marianne & Bo:

Zo hey....echt zo stoer van jullie!! Goed dat jullie zo getraind zijn! Enne... stiekem vind ik het hier wel fijn dat het 30 graden is... brrr ... we genieten in ieder geval enorm van de berichten. Het is zo geschreven dat ik de beelden voor me zie. Heel veel succes en jullie zijn kanjers!!

• 05 April 2019 - 03:52

Cees Kok:

Dat klinkt allemaal erg basic qua voorzieningen. Ik hoop dat de vergezichten dat goedmaakt. Veel plezier!

• 05 April 2019 - 05:26

Karsten:

Wat klinkt dat fantastisch over die hangbruggen lopen. Dat zal echt adembenemend zijn
    Jezelf behelpen met wat er is, lauw water maar wat maakt het uit toch
    Genieten!! Op naar de volgende mooie dag gr karsten

• 05 April 2019 - 06:48

Miranda:

5 dagen geen douche;.. gelukkig is het zo koud dat jullie dan niet veel zweten ;). Succes daar!

• 05 April 2019 - 08:14

Patricia En Marcel:

Niet twijfelen hoor, jullie zijn bikkels. Dit gaat lukken. Zwaar, maar achteraf een grote voldoening (hoop ik). En die bucketlist moet toch af....

• 05 April 2019 - 10:26

Conny:

Jullie zijn goed getraind, dus natuurlijk gaat het jullie lukken! Succes en geniet!

• 05 April 2019 - 11:07

Joke Van Kampen:

Jeetje Usha wat spannend allemaal. Maar je hebt in Ecuador natuurlijk al een beetje geoefend. Louis en ik gaan woensdag het tegenovergestelde doen. Een cruise door Azië, dus heerlijk veel zon, lekkere warme douche, en het lekkerste eten voor het uitkiezen. Dus ieder zijn meug. Maar geniet er van hoor kanjer.

Usha

In 2018 ontstond bij Asha en mij het idee om ons 50e levensjaar groots en memorabel te maken en wat spannends te gaan doen. De Mt Everest kwam al snel in beeld omdat die al heel lang op mijn lijstje staat. Ronald (man van Asha) zag dat ook wel zitten en wij ook want wat steun zouden we zeker kunnen gebruiken. Om de groep compleet te maken sloot ook Susan Rutte (nichtje van Ronald en toevallig ook op het punt 50 te worden) zich bij ons aan. De datum werd geprikt op 31 maart 2019 en dus vertrekken wij morgen naar het Mount Everest Basecamp. Middels dit blog maken we jullie graag deelgenoot van onze trip. Veel leesplezier.

Actief sinds 30 Maart 2019